Preses relīze
Le défilérenault ® autodefilēatvēršana ir nākamais posms zīmola atjaunošanā, paužot ambīcijas “pārrakstīt Renaulturbāno un kultūras vēsturi Elizejas laukos”. Atšķirībā no konkurentiem Renaultir nolēmis palikt pasaules visskaistākajā avēnijā, atverot mobilitātei unpopkultūrai veltītu centru. Šī drosmīgā izvēle norāda uz Renault vēlmisevi pozicionēt kā pasaulei atvērtas nācijas sirdi, kā arī stāties pretīpamatīgajām izmaiņām, kādas mūsdienās piedzīvo automobiļu ražošanas nozare.
Jaunais ekskluzīvais centrs parāda to, kādu Renault redz automobiļu nākotni – visaptveroša pieredze, pagātnes atbalss un nākotnes vīzija, vieta, kur dalīties ar spēju brīnīties un iedvesmot uz to. Šajā jaunveidotajā centrā Renault vēlas parādīt inovācijas un dizainu slavenā, tomēr draudzīgā telpā. Šī ēka ir vēstures piemineklis, jo tā šeit bija jau 1910. gadā, kad Luī Reno (Louis Renault) kļuva par pirmo automobiļu ražotāju, kurš atvēra salonu Elizejas laukos.
Šīs celtnes drosmīgā arhitektūra atspoguļo zīmola mūsdienīgumu cauri laikiem. Renault vienmēr ir atradies Elizejas laukos 53, attīstot koncepcijas, kuras turpina dzīvot kolektīvajā atmiņā: Renault Pub pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados un Atelier Renault divtūkstošo gadu sākumā. Šīs slavenās vietas ir devušas savu artavu, veidojot Elizejas laukus par visskaistāko avēniju visā pasaulē.
Pēc darbiem trīs gadu garumā šī slavenā izstāžu vieta piedzīvo atdzimšanu jaunā identitātē – kā automobiļu popkultūrai veltīts centrs.
Moderns, daudzpusīgs centrs, kas iedzīvina automobiļu popkultūru
Le défilé renault ® autodefilē ir kas vairāk par izstāžu telpu – tā ir mūsdienīga pasākumu vieta ar platību virs 2260 m² Elizejas lauku centrā, kas radīta kā nākotnes mobilitātes risinājumu laboratorija. Plūstošās dizaina līnijas vidi padara draudzīgāku, mudinot apmeklētājus to apstaigāt un izbaudīt dažādās zonas – atvērto centrālo zonu, The Originals zīmola preču veikalu, kafejnīcas terasi un spirālveida rampu, uz kuras aplūkojami pašlaik klāstā esošie automobiļi, kā arī slavenie vēsturiskie modeļi un konceptautomobiļi.
Tā nosaukums “autodefilē” ir atsauce uz “mēli” augstās modes pasaulē – spirālveida rampa atrodas ēkas centrā, atstājot iedvesmojošu iespaidu. 170 m garā rampa atgādina nebeidzami līkumotu ceļu – tā ir šosejas alegorija, kas norāda uz Renault zīmola dabisko vidi un izpausmes vietu. Rampas slīpums ir 4 %, tādēļ tā ir pieejama ikvienam, ieskaitot personas ar ierobežotām kustībām, to veidojot, uzmanības centrā bija apmeklētājs.
Rūpīga uzmanība veltīta arī Renault logotipa dizainam. Iekārti augšējā stāvā, no kura paveras skats uz Elizejas laukiem, divi milzīgi tērauda dimanti lēni virzās cauri telpai, ik pēc stundas satuvinoties. Ar šo iespaidīgo skatu zīmols cenšas iedzīvināt savu vizuālo identitāti, spēlējoties ar sava logotipa formu arī arhitektūras detaļās. Šī pieeja atspoguļojas arī sienu paneļos, kuros ir ģeometriskas dimanta formas, kas simboliski un vizuāli piesaistoši sasaucas ar logotipu.
Franklin Azzi arhitektu aģentūra tika izvēlēta starp četrām starptautiski atzītām arhitektu firmām un izstrādāja ambiciozu vīziju, kā atspoguļot Renault būtību.
“Globālās arhitektūras” ideju aizstāvim Franklenam Azi ir pieredze liela mēroga projektos, kuros ietverts viss aspektu klāsts, sākot no arhitektūras, līdz interjera dizainam. Šajā projektā viņš izmantoja unikālu pieeju – minimālistisks eksterjers – tīras līnijas ar lielu stikla fasādi 185 m² platībā un nekādu vizuālu barjeru – un radikāls interjers, kas izkārtots ap autodefilē uz spirālveida rampas. Tas ir jaudīgs arhitektūras uzstādījums, kas šai vietai piešķir identitāti.
Jau no idejas pirmsākumiem Franklens Azi vēlējās izveidot trasi le défilé renault ® autodefilē centrā, izmantojot šīs vietas unikālo telpas potenciālu. Azi radīja tīru, vienkāršotu interjeru, izceļot izcilās arhitektūras detaļas un parādot augstos, plūstošos apjomus. Iedvesmojoties no muzejiem un mākslas centriem, viņš ņēmās veidot ēku ar unikālu arhitektūras stilu. Viņu iedvesmoja arī automobiļu vēsturē nozīmīgu arhitektu projekti.
Sākot no karkasa, kas balsta rampu, ieskaitot sarežģītus ģipša lējumus, līdz ozolkoka grīdām un spriegotājiem, kuros rampa iekārta – ikviena detaļa ir šīs unikālās telpas neatņemama daļa, kas kopā rada gaismas, kustības un sensoro pieredzi. Ar le défilé renault ® autodefilē Franklens Azi ir radījis drosmīgu arhitektūras sasniegumu, kas ir vienlaikus elegants un neuzbāzīgs. Nav tā, ka apmeklētāji uzreiz justos aizgrābti.
Augstvērtīgi, eleganti un videi draudzīgi materiāli
Autodefilē koncepcijas centrā ir franču izsmalcinātība. Arhitektūrā, apdarē un materiālos redzama kvalitāte. Materiālu rāmā elegance (gaišs ozols, kvarca betons, ģipša lējumi tieši uz rampas, pelēka tērauda metāla konstrukcijas utt.) veido izsmalcinātu augsto tehnoloģiju apdari. Ģipša lējumu klātā iekārtā rampa ir amatniecības brīnums – to veidojusi apmetēju komanda, savukārt koka paneļi uz sienām rada asociācijas ar Renault slaveno dimantu logotipu.
Īstenojot videi draudzīgu pieeju, apgaismojums ir minimāls – tas tikai neuzkrītoši izceļ, tomēr nenomāc interjera arhitektūru. Tādējādi Renault ar arhitektūras izvēlēm, kuras ir izteiksmīgas, tomēr ne nepamatotas, no jauna apliecina savu statusu kā pēdējais automobiļu ražotājs Elizejas laukos. Lai gan skatienu uzreiz piesaista rampa, svarīgs elements ir arī izmantotais koks. Koka izmantošana rada aicinošu siltuma sajūtu, uzlabo akustisko komfortu un līdzsvaro minimālisma estētiku un vides draudzīgumu.
Le défilé renault ® autodefilē ir veidots kā kultūras centrs, kas atvērts mākslai, modei, mūzikai un literatūrai – augstvērtīgie materiāli izceļ tīrās arhitektūras līnijas un izcilo amatnieku darbu. Visi šie faktori ir daļa no frančiem raksturīgā dzīvesstila, kas arī ir būtiska Renault identitāte.
Individuāli veidotās mēbeles labi sader ar galvenajiem projektā izmantotajiem materiāliem – tām izmantots krāsots metāls, melni tonēts stikls, ozolkoks, lavas emalja un melna āda.
Le défilé renault ® autodefilē ir veidots tā, lai patiktu visām auditorijām un dažādos pasākumos mainītu mūsu priekšstatus par automobiļiem. Īsi sakot, tā ir dzīva, atvērta telpa, kas maina automobiļu izstādes koncepciju, lai gan aplūkojami būs daudzi vēsturiski modeļi un konceptautomobiļi. Autodefilē ir modulāra vitrīna, kura projektēta tā, lai ietu līdzi laikam – tajā var rīkot izstādes, koncertus, rādīt filmas, rīkot konferences, darbnīcas utt. Rampa, mezanīns, atklātā centrālā zona un “Place des Libertés” VIP zona ir platformas, kuras var pārveidot par skatuvi, galeriju vai diskusiju zonu, lai uzņemt lielu auditoriju.
Ievērojot jaunos noteikumus, kas attiecas uz gājējiem un velosipēdistiem Elizejas laukos, āra terase šai vietai piešķirs izteiktāku vietējo iezīmi. Renault priecātos padarīt autodefilē par iecienītu pasākumu vietu gan tūristiem, gan parīziešiem, ar kultūras un sociālajām iniciatīvām dodot savu artavu Elizejas lauku pārveidē un jaunu pieeju dzīvei pilsētā.
Atklāšanas ceremonijā piedalās zvaigzne
Paceļot priekškaru, le défilé renault ® autodefilē izstādīs Renault 4 E-Tech electric 2025. gada versijā – 1961. gadā iznākušā ikoniskā automobiļa mūsdienīgu variantu. Šis automobilis iemieso sešdesmit pārtapšanas, inovāciju un drosmīga dizaina gadus. Tas ir ideāls simbols vietai, kurā apvienots mantojums, mūsdienīgums un radošums.
Atklājot MAISON4, le défilé renault ® autodefilē godina radošumu visās tā izpausmēs kopā ar svarīgākajiem kultūras pasākumiem Parīzē. Katru dienu tiks organizēti pasākumi un pieredzes, kuru centrā būs mūzikas, kino, mūsdienu mākslas un literatūras tēmas. Programma izstrādāta sadarbībā ar daudziem partneriem, tostarp Gallimard izdevniecību, neatkarīgo kino Dulac un ierakstu veikalu Dizonord.
Apmeklētāji ceturtdienās varēs dejot dīdžeju pavadībā, piektdienās skatīties filmas un svētdienās – piedalīties autoru lasījumos.
Šādi ikdienas pasākumi veidos nepārtrauktas kultūras čalas Elizejas laukos.
Le défilé renault® autodefilē būs redzams ekskluzīvā dokumentālā filmā, kuras iznākšana plānota CANAL+ platformā 7. oktobrī. Četrās sērijās izstāstot stāstu par visskaistāko avēniju pasaulē, programmā tiks izcelta Renault nepārtrauktā klātbūtne Elizejas laukos kopš 1910. gada līdzās citiem vadošajiem ražotājiem.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.