Preses relīze
ĪPAŠA SEZONA DEBIJAS KOMANDAI – DACIA SANDRIDERS PANĀKUMI W2RC 2025. GADA SEZONĀ
Savas pirmās W2RC sezonas laikā Dacia Sandriders sasniedza iespaidīgus rezultātus:
•Nassers Al-Atija – 2. vieta pilotu vērtējumā
•Sébastien Loeb – 4. vieta pilotu vērtējumā
•Édouard Boulanger – 1. vieta stūrmaņu vērtējumā
•Dacia – 2. vieta ražotāju vērtējumā
Šie panākumi gūti, pateicoties uzvarām Abu Dhabi Desert Challenge (Al-Atija/Boulanger) un Rallye du Maroc (Loeb/Boulanger), kas nostiprināja Dacia lielisko debiju pasaules čempionātā. Komanda izcīnīja arī vienas Dakaras 2025 posma uzvaru un kopvērtējumā ieņēma spēcīgo 4. vietu.
NASSERS AL-ATIJA – RALLIJREIDU DZĪVĀ LEĢENDA
Nassers Al-Atija ir viens no visu laiku veiksmīgākajiem rallijreidu braucējiem – trīskārtējs W2RC pasaules čempions (2022, 2023, 2024) un pieckārtējs Dakaras rallija uzvarētājs. Viņš spēlē būtisku lomu Dacia attīstības programmā. Viņa pieredze – sākot no klasiskajiem rallijiem un šosejas sacīkstēm līdz pat olimpiskajām medaļām – stiprina Sandriders komandu gan sportiski, gan tehnoloģiski.
Al-Atija dominējis šajā prasīgajā sporta veidā vairāk nekā desmit gadus. Viņa kontā ir 5 Dakaras uzvaras, ražotāju klases pasaules čempiona tituls (2006), divi W2RC tituli (2014, 2015) un rekordlieli 19 Tuvā Austrumu čempiona tituli. Viņš arī startējis šosejas sacīkstēs un izcīnīja bronzas medaļu šaušanā 2012. gada Londonas olimpiskajās spēlēs. Šobrīd viņš ieņem 2. vietu W2RC kopvērtējumā, apliecinot savu izcilo formu.
ČETRAS SPĒCĪGAS EKIPĀŽAS 2026. GADA SEZONAI
2026.gadā Dacia Sandriders komandu pārstāvēs četras spēcīgas ekipāžas:
•Nassers Al-Atija / Fabian Lurquin
•Sébastien Loeb / Édouard Boulanger
•Cristina Gutiérrez / Pablo Moreno Huete
•Lucas Moraes / Dennis Zenz
Šī pieredzējušo meistaru un jauno talantu kombinācija apliecina komandas ambīcijas W2RC un gatavošanos Dakarai 2026.
RALLIJREIDI – INOVĀCIJU LABORATORIJA DACIA
Dacia uzskata rallijreidus par būtisku testēšanas platformu, kur pārbaudīt risinājumus nākotnes sērijveida automobiļiem. Dakaras un W2RC sacensības ļauj izmēģināt zemu emisiju tehnoloģijas, virsbūvju konstrukcijas, spēka pārvadus un aerodinamiku ekstremālos apstākļos, kādus laboratorijā nav iespējams simulēt. Šī sportiskā aktivitāte veicina Dacia tehnoloģisko attīstību un papildina tās filozofiju – izturība, vienkāršība, funkcionalitāte.
Pirmā pilnā sezona apliecināja, ka Sandriders jau šobrīd pieder pasaules autosporta elitei.
NAKAMĀ PIETURA – CEĻŠ UZ DAKARU 2026 AR LIELIEM MĒRĶIEM
François Aupierre, Dacia Sandriders mārketinga direktors:
„Dakaras un rallijreidi lieliski atbilst Dacia garam, jo tie apvieno visu, kas raksturo mūsu zīmolu – izturību, vienkāršību un brīvības sajūtu. Šī ir skarbākā pārbaudes vide, kur tiek testēta mūsu uzticamība un jaunās zemu emisiju tehnoloģijas. Vienlaikus Dacia piedzīvo lielas pārmaiņas – jaunais dizains un C segmenta pilsētas apvidus auto Bigster paceļ mūs jaunā līmenī. Dalība Dakarā ir labākais veids, kā parādīt šo transformāciju pasaulei.“
DACIA SANDRIDER – BEZ LIEKĀ GREZNUMA
Sandrider dizains ir pilnībā pakārtots funkcionalitātei. Forma seko mērķim – efektivitātei pasaules grūtākajos rallijos. Visi virsbūves elementi veidoti aerodinamikas un izturības, nevis estētikas vārdā. Zemais dzinēja pārsegs nodrošina labu pārredzamību, bet matētā, atspīdumus mazinošā krāsa samazina apžilbšanu.
Salonā dominē risinājumi, kas izstrādāti ciešā sadarbībā ar sportistiem – modulārā priekšējā paneļa konstrukcija ļauj pielāgot ergonomiku katras ekipāžas vajadzībām.
BŪVĒTS IZTURĪBAI
Dakaras rallijs nepieļauj kompromisus. Tāpēc Sandrider konstruēts ar izturību un uzticamību kā pamatvērtībām: pastiprināts rāmis, optimizēta šasija, oglekļa šķiedras virsbūve, izturīgi buferi, garas gājiena piekares elementi un 4x4 piedziņa, kas paredzēta ekstremālām temperatūrām un segumiem.
Svarīgas detaļas, piemēram, Sabelt sēdekļi no elpojoša antibakteriāla auduma, viegli pieejami rezerves riteņi, ērti novietoti instrumenti un magnētiska riteņu uzgriežņu aizsargplate, var izšķirt posma rezultātu. To visu papildina jaunākās paaudzes BF Goodrich riepas, kas nodrošina maksimālu izturību un vadāmību.
ECO-SMART: EFEKTIVITĀTES UN VIDES IZAICINĀJUMU BALANSĒŠANA
Dacia motorsporta stratēģijas centrā ir svara, degvielas patēriņa un vides ietekmes samazināšana, neupurējot veiktspēju. Sandrider ir apmēram 15 kg vieglāks nekā līdzīgi prototipi, pateicoties vieglākam rāmim un kompaktākam motoram. Aerodinamika uzlabota: gaisa pretestība samazināta par 10%, bet pacēlējspēks – par 40%.
Oglekļa šķiedras paneļos izmantoti pigmenti, kas samazina infrasarkanā starojuma absorbciju un uztur salonu vēsāku – šis risinājums ir patentēts. Sandrider izmanto Aramco sintētisko degvielu, kas ražota no atjaunojamā ūdeņraža un uztvertā CO₂, nodrošinot efektīvu ralliju emisiju samazināšanas veidu.
SANDRIDER – RADĪTS EKSTREMĀLIEM APSTĀKĻIEM
Sandrider ir Dacia, Prodrive un profesionālo braucēju sadarbības rezultāts un atbilst FIA W2RC Ultimate T1+ kategorijas prasībām. Tas apvieno inženieru pieredzi un braucēju praktiskās zināšanas.
TEHNISKIE DATI
•FIA kategorija: Ultimate T1+
•Konstrukcija: cauruļu rāmis
•Virsbūve: oglekļa šķiedra
•Motors: V6, 3 l, biturbo, tiešā iesmidzināšana
•Maks. jauda: 265 kW / 360 ZS @ 5000 apgr./min
•Maks. griezes moments: 539 Nm @ 4250 apgr./min
•Piedziņa: 4x4
•Ātrumkārba: 6 pakāpju sekvenciālā
•Piekare: dubultā trijstūra, 350 mm gājiens
•Riepas: 37” BF Goodrich
•Diski: 17” alumīnija
•Izmēri (G/P/A): 4140 × 2290 × 1810 mm
•Riteņu bāze: 3000 mm
•Pārkares priekšā/aizmugurē: 590 / 550 mm
Radīts, lai pārvarētu vissmagākos rallijreidu izaicinājumus.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
DACIA SANDRIDERS – VEIKSMĪGS GADS UN SAGATAVOŠANĀS DAKARAS RALLIJAM...
DACIA SANDRIDERS – VEIKSMĪGS GADS UN SAGATAVOŠANĀS DAKARAS RALLIJAM...
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.