Preses relīze
Deauville, Francija (13.oktobris, 2015) – Renault-Nissan Apvienība, viena no pasaules lielākajām auto grupām, turpina gūt panākumus pildot apņemšanos aizpildīt dzimumu plaisu. Uzņēmums ir uzsācis vairākas programmas visā pasaulē, it īpaši “mājas tirgū”, lai pieņemtu darbā, radītu vēlmi strādāt un sekmētu sieviešu darbību.
Gada laikā procentuālais sieviešu darbinieku skaits, it īpaši vadošajos amatos, ir palielinājies gan Renault, gan Nissan.
Nesen veiktajos pētījumos tika noskaidrots, ka Renault 18,4% no darbiniekiem visā pasaulē, veidoja sievietes, kāpums par 17,6% 2013.gadā un par 10% 2000.gadā. Renault vadošos amatus visā pasaulē no 17% 2013.gadā līdz 18,3% 2014.gadā, ieņēma sievietes. Kā arī no 2000 galvenajiem amatiem visā pasaulē, sievietes ieņem 22%, salīdzinot ar 19,6% 2013.gadā.
Renault mērķis līdz 2016.gadām ir sasniegt 30% no inženierzinātnes vai tehniskajām pozīcijām, un 50% no pārdošanas pozīcijām visā pasaulē, kurās strādātu sievietes. Kā arī Renault mērķis līdz nākamajam gadam ir, lai 25% no galvenajām pozīcijām ieņemtu sievietes.
Nissan fiskālajā 2014.gadā sievietes globāli ieņēma 11,7% no vadītāju amatiem, salīdzinot ar 10.6% 2013.gadā. Japānā Nissan sievietes ieņēma 8,2% no vadītāju pozīcijām, salīdzinoši ar 7,1% iepriekšējā gadā, kas ir 5 reizes vairāk nekā 2004.gadā.
Nissan joprojām saglabā nozares labā piemēra titulu mājas tirgū Japānā, ar vairāk nekā trīskāršu procentuālo valsts vidējo rādītāju starp lielajiem ražotājiem tieši sieviešu vadītāju skaitā. Nissan mērķis ir panākt, lai sievietes veido 10% no vadītājiem Japānā un 14% no visiem vadības amatiem visā pasaulē līdz 2017.gadam.
Renault-Nissan Apvienība uzsāk iniciatīvu globālās dzimumu plaisas novēršanai
2014.gads bija bezprecedenta gads jaunajām iniciatīvām, ar mērķi piesaistīt, noturēt darbā un sekmēt sieviešu darbību Renault un Nissan, būdamas atbildīgas par vienas no 10 automašīnu pārdošanai visā pasaulē:
•Renault kļuva par pirmo ražošanas uzņēmumu, kas parakstīja ANO vienošanos, apņemoties veicināt dzimumu līdztiesību Latīņamerikā, galvenajā ilgtermiņa izaugsmes reģionā. ANO Sieviešu līdzdalības principu mērķis ir nodrošināt sieviešu cilvēktiesības un palīdzēt sievietēm pilnībā iesaistīties ekonomiskajos procesos, visos rūpnieciskajos sektoros un korporatīvās hierarhijas līmeņos.
•Renault uzsāka sieviešu iesaistes procesu savā Alžīrijas rūpnīcā, kas rezultējās ar 350 jaunām darbavietām, no kurām 40% aizpildīja sievietes. Šis padara Renault rūpnīcu Orānā kā vienu no labākajām auto industrijas rūpnīcām pasaulē, kas ir iestājusies par dzimumu vienlīdzību.
•Renault ir izveidojis augošu iekšējo sieviešu tīklu sievietes@Renault (women@renault), kurā jau ir vairāk nekā 4500 biedru no vadošajiem tirgiem (Alžīrija, Argentīna, Brazīlija, Kolumbija, Francija, Indija, Koreja, Maroka, Rumānija, Krievija, Spānija un Turcija).
•Renault ir uzsācis seminārus priekš jaunajām inženierēm. Semināros, kuri notiek divreiz gadā, sievietēm tiek sniegti padomi kā izveidot karjeru pirms kļūšanas par māti.
•Nissan turpina paplašināt “Ladies First” mazumtirdzniecības programmu Japānā. Ladies First pārstāvniecībās lielākoties strādā un vadītāju amatus ieņem sievietes. Tokijas priekšpilsētas Fuchu pārstāvniecībā tiek piedāvāts moderns interjers, bērnistaba un plašs bērnu laukums rotaļām. Tā mērķis ir padarīt sieviešu un jauno klientu iepirkšanās pieredzi patīkamāku.
Renault-Nissan koncentrējas uz Sieviešu foruma mentoringu
Katru gadu pirms Sieviešu ekonomikas un sabiedrības foruma Renault un Nissan sniedz jaunāko informāciju par dzimumu progresu un tā atšķirībām. Šī gada konference norisināsies no 14. – 16. oktobrim Deauville, Francijā. Ikgadējā satikšanās, kuru Apvienība atbalsta kopš 2006.gada, tiecas panākt vienlīdzīgus konkurences apstākļus sievietēm akadēmiskajā, rūpniecības, sabiedrības un politiskajās aprindās.
* Kā rāda Lursoft pētījuma dati un uzņēmumu reģistrā pieejamā informācija, Latvijā 1/3 daļa no uzņēmumiem pieder sievietēm un aizvien vairāk sieviešu ieņem vadošus amatus.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.