Preses relīze
„Cilvēki vēlas ietaupīt laiku un naudu un tāpēc mēdz izšķirties par vairāk nekā desmit stundu ilga ceļa mērošanu ar automobili bez nakšņošanas. Tas ir ļoti riskanti, jo pat tādā gadījumā, ja ceļotāji nomaina viens otru pie stūres, kārtīgas nakts atpūtas trūkums negatīvi ietekmē braukšanas drošību” – saka Zbigņevs Veselijs (Zbigniew Weseli), eksperts no „Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault” (Renault drošas braukšanas skola).
Noguruša autovadītāja reakcija ir lēnāka un autovadītājam ir arī problēmas ar koncentrēšanos un uztveri. Turklāt monotona, vairāk nekā desmit stundu ilga braukšana var beigties ar aizmigšanu pie stūres un izbraukšanu no savas braukšanas joslas. Statistikas dati liecina, ka vismaz 10-15 % autoavāriju cēlonis ir nogurums*.
Liela nozīme ir gan tam, vai autovadītājs ir atpūties, gan arī diennakts laikam, kurā notiek braukšana. Īpaši bīstams ir laiks starp pusnakti un sešiem no rīta, kā arī agra pēcpusdiena (14.00-16.00) – šajās stundās nogurums pie stūres ir visizteiktākais un tāpēc arī negadījuma izraisīšanas risks ir vislielākais. Tas ir saistīts ar diennakts ritmu, kuru grūti neņemt vērā.
Ļoti bīstama parādība ir arī tā dēvētais mikromiegs jeb psihofizioloģisks stāvoklis, kad autovadītājam ir atvērtas acis un viņš jūtas labi, bet prāts neapstrādā to, ko viņš redz. Tādā stāvoklī autovadītājs jebkurā brīdī var nobraukt no ceļa vai uzbraukt citam transportlīdzeklim, jo neuztver ārējos kairinātājus. Daudzi autovadītāji, kuriem ir gadījies nonākt tādā situācijā, minēto stāvokli raksturo ļoti līdzīgi: viņi neatceras to, kas noticis braukšanas pēdējās sekundēs.
Jāatceras, ka nekas nevar aizstāt pienācīgu atpūtu. „Autovadītāji mēģina izmantot dažādus paņēmienus, lai nepieļautu aizmigšanu pie stūres, piemēram, pazemina gaisa temperatūru automobiļa salonā, dzer kafiju vai sarunājas ar pasažieri, taču visprātīgākais risinājums pavisam noteikti ir ieplānot nakšņošanu ceļojuma maršrutā. Tā var būt iespēja apmeklēt kādu interesantu vietu, kurā apmetamies uz nakti” - stāsta instruktori no „Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault”.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.