Preses relīze
„Neraugoties uz trauksmaino gadu, “Groupe Renault” izdevās sasniegt pārskatītajām vadlīnijām atbilstīgus rezultātus. Gribu pateikties visiem darbiniekiem par pūlēm un pašaizliedzību, kas ļāva sasniegt šo rezultātu. Izredzes 2020. gadā joprojām ir ierobežotas sakarā ar gaidāmajām pieprasījuma svārstībām, it sevišķi uzņēmumu vidējā degvielas ietaupījuma (CAFE) regulējuma dēļ Eiropā, kā arī koronavīrusa varbūtējās ietekmes dēļ. Tomēr augstākās vadības nostiprināšana, alianses atdzimšana un jauno modeļu panākumi ļauj man būt pilnīgi pārliecinātai par mūsu spēju vadīt grupas darbības pārorientāciju,” sacīja “Renault” vadītāja pienākumu izpildītāja Klotilde Delbo.
Buloņā-Bijankūrā, 2020. gada 14. februārī.
Ieskaitot 3 130 miljonus eiro (+3,0 %) no AvtoVAZ, grupas ieņēmumi sasniedza 55 537 miljonus eiro (−3,3 %). Neņemot vērā valūtu ietekmi, grupas ieņēmumi būtu samazinājušies par 2,7 %.
Ieņēmumi no autobūves, izņemot AvtoVAZ, samazinājās par 4,2 % līdz 49 002 miljoniem eiro.
Šo samazinājumu izraisīja negatīvs 1,4 procentpunktu apjoma efekts, kas īpaši saistīts ar mazākiem pārdošanas apjomiem Argentīnā, Turcijā un Alžīrijā.
Pārdošana partneriem samazinājās par 3,4 procentpunktiem, jo samazinājās Nissan un Daimler domāto automobiļu ražošana, Eiropā samazinājās pieprasījums pēc dīzeļmotoriem, strauji saruka mūsu CKD uzņēmējdarbība Ķīnā un šī darbība beidzās Irānā.
Par 0,7 procentpunktiem negatīvu valūtu efektu galvenokārt izraisīja Argentīnas peso un Turcijas liras krasā devalvācija.
Cenu efekts bija pozitīvs par 1,7 procentpunktiem — to izraisīja centieni kompensēt šo valūtu devalvāciju un cenu pieaugums Eiropā, it sevišķi saistībā ar regulatīvajām izmaksām. Kopš ceturtā ceturkšņa cenu efektu uzlaboja ambiciozāka cenu politika, it sevišķi jaunajam Clio Eiropā.
Grupas saimnieciskās darbības peļņa sasniedza 2 662 miljonus eiro un veidoja 4,8 % no ieņēmumiem salīdzinājumā ar 6,3 % 2018. gadā.
Autobūves, izņemot AvtoVAZ, saimnieciskās darbības peļņa samazinājās par 920 miljoniem eiro līdz 1 284 miljoniem eiro, kas veidoja 2,6 % no ieņēmumiem salīdzinājumā ar 4,3 % 2018. gadā.
Pārmaiņas var skaidrot šādi.
•Apjoma efekta negatīvā ietekme bija 582 miljoni eiro, ieskaitot pārdošanu partneriem.
•Jauktais/cenu/bagātināšanas efekts bija negatīvs 587 miljonu eiro apmērā — to izraisīja bagātināšana (regulējuma un jauno ražojumu) un dīzeļautomobiļu pārdošanas samazinājums Eiropā.
•Monodzukuri efekts bija pozitīvs 547 miljonu eiro apmērā. To veicināja iepirkumu efektivitāte, pētniecības un izstrādes kapitalizācijas līmeņa pieaugums, bet ierobežoja nolietojuma pieaugums.
•Izejmateriālu izmaksas bija 324 miljoni eiro lielākoties dārgmetālu un tērauda augstāko cenu dēļ.
•Vispārīgo un administratīvo izmaksu uzlabojums par 121 miljonu eiro radās tāpēc, ka uzņēmums centās ierobežot izdevumus, un ietvēra pozitīvus vienreizējus efektus.
•Valūtu ietekme bija +24 miljoni eiro, jo Turcijas liras vērtības samazināšanās pozitīvi ietekmēja ražošanas izmaksas, kompensējot Argentīnas peso negatīvo ietekmi.
Pēc zemākiem pozitīviem vienreizējiem efektiem aptuveni 70 miljonu eiro apmērā AvtoVAZ saimnieciskās darbības peļņas ieguldījums sasniedza 155 miljonus eiro salīdzinājumā ar 204 miljoniem eiro 2018. gadā.
Pārdošanas finansējuma ieguldījums grupas saimnieciskās darbības peļņā bija 1 223 miljoni eiro salīdzinājumā ar 1 204 miljoniem eiro 2018. gadā. Šo 1,6 % pieaugumu nodrošināja vidēji ienesīgu aktīvu pieaugums, kas atspoguļo “RCI Banque” spēcīgo komerciālo dinamiku, neraugoties uz negatīvo valūtu efektu 26 miljonu eiro apmērā un ar mobilitātes pakalpojumu darbību saistīto zaudējumu pieaugumu par 26 miljoniem eiro.
Citi saimnieciskās darbības ienākumi un izdevumi sasniedza −557 miljonus eiro (salīdzinājumā
ar −625 miljoniem eiro 2018. gadā), ko veido gandrīz 240 miljoni eiro pārstrukturēšanas maksājumu, it sevišķi saistībā ar pirmstermiņa pensionēšanās programmu Francijā, un vērtības zudumi aptuveni 300 miljonu eiro apjomā Ķīnā un Argentīnā.
Grupas saimnieciskās darbības ienākums sasniedza 2 105 miljonus eiro salīdzinājumā ar 2 987 miljoniem eiro 2018. gadā.
Tīrie finanšu ienākumi un izdevumi veidoja −442 miljonus eiro salīdzinājumā ar −353 miljoniem eiro 2018. gadā, lai gan finansējuma izmaksas bija gandrīz stabilas. Citu finanšu ienākumu un izdevumu pasliktināšanās ir saistīta ar mazākām dividendēm, kas saņemtas no nekonsolidētajiem uzņēmumiem, un dažādiem izdevumiem.
Saistīto uzņēmumu ieguldījums sasniedza −190 miljonus eiro salīdzinājumā ar +1 540 miljoniem eiro 2018. gadā. Nissan ieguldījums bija pozitīvs 242 miljonu eiro apmērā, savukārt citi saistītie uzņēmumi (−432 miljoni eiro) ievērojami cieta no mūsu Ķīnas kopuzņēmumu vājajiem rezultātiem, kas arī radīja vērtības zudumus.
Izdevumi kārtējos un atliktajos nodokļos sasniedza 1 454 miljonus eiro, ieskaitot 753 miljonus eiro tāpēc, ka Francijā vairs netiek atzīti atliktā nodokļa aktīvi par nodokļu zaudējumiem.
Tīrais ienākums sasniedza 19 miljonus eiro, un grupas akciju tīrais ienākums bija −141 miljons eiro (−0,52 eiro par akciju salīdzinājumā ar 12,24 eiro par akciju 2018. gadā).
Brīvā naudas plūsma no autobūves pamatdarbības, ieskaitot AvtoVAZ, bija pozitīva 153 miljonu eiro apmērā. Te ir ņemts vērā būtiskais ieguldījumu pieaugums, no RCI saņemto dividenžu pieaugums un pozitīvās pārmaiņas apgrozāmajam kapitālam izvirzītajās prasībās.
Uz 2019. gada 31. decembri autobūves darbības likviditāte bija 15,8 miljardi eiro un tīrais kases stāvoklis bija 1,7 miljardi eiro.
Uz 2019. gada 31. decembri kopējie krājumi (ieskaitot neatkarīgo tīklu) veidoja
68 pārdošanas dienas salīdzinājumā ar 70 dienām 2018. gada decembra beigās.
Dividendes 1,10 eiro par akciju salīdzinājumā ar 3,55 eiro par akciju 2018. gadā tiks iesniegtas apstiprināšanai akcionāru gada pilnsapulcē. Akciju dividenžu ieraksta datums ir 2020. gada 30. aprīlis, un dividenžu izmaksa sākas no 2020. gada 5. maija.
PROGNOZES 2020. GADAM
Domājams, ka pasaules autobūves tirgus šogad saruks Eiropā vismaz par 3 % un Krievijā par aptuveni 3 %, bet Brazīlijā pieaugs par aptuveni 5 %.
Ņemot vērā šīs sliktās izredzes, it sevišķi uzņēmumu vidējā degvielas ietaupījuma (CAFE) regulējuma dēļ Eiropā, un ievērojamo amortizācijas atskaitījumu pieaugumu, kas saistīts ar ieguldījumiem, kuri veikti, lai sagatavotos nākotnei, “Groupe Renault” mērķis ir:
•sasniegt grupas ieņēmumus atbilstīgi 2019. gadam pēc nemainīgiem valūtas kursiem ,
•sasniegt grupas saimnieciskās darbības peļņu no 3 līdz 4 %,
•ģenerēt pozitīvu brīvo naudas plūsmu no autobūves pamatdarbības pirms pārstrukturēšanas izmaksām.
Šajās vadlīnijās nav ņemta vērā varbūtējā ietekme, kas saistīta ar koronavīrusa izraisīto veselības krīzi.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.