Preses relīze
Tagad jaunie “Clio” un “Captur” tiek piedāvāti ar jaunu turbopūtes trīscilindru motoru “TCe 100 LPG”.
Ar pilnveidotu reaģētspēju uz paātrināšanu un maksimālo griezes momentu 170 N∙m no 2000 apgr./min tas nodrošina uzlabotu veiktspējas līmeni, kas to padara piemērotu plašam izmantojumam un vienlaikus samazina degvielas patēriņu un ogļskābās gāzes izplūdi.
Šis motors izdala par aptuveni 8 % mazāk ogļskābās gāzes nekā līdzvērtīgs benzīna motors.
Cenas ziņā pieejama un ekspluatācijā taupīga tehnoloģija
“Renault” jaunajos “Clio” un “Captur” piedāvā “LPG” risinājumu par ļoti konkurētspējīgu cenu bez uzticamības zuduma: bez papildu izmaksām salīdzinājumā ar līdzvērtīgu benzīna variantu.
Sašķidrinātas naftas gāzes cena ir daudz zemāka (tā var būt vairāk nekā divas reizes lētāka par litru benzīna vai dīzeļdegvielas).
Lai gan sašķidrinātas naftas gāzes motora vidējais patēriņš ir mazliet lielāks, kopējās degvielas izmaksas uz kilometru samazinās par līdz pat 30 % salīdzinājumā ar benzīna motoru un par līdz pat 8 % salīdzinājumā ar dīzeļmotoru.
Neierobežota mobilitāte
Automobiļi var braukt ar benzīnu vai sašķidrinātu naftas gāzi. Tiem ir uzstādītas divas atsevišķas tvertnes — viena benzīnam un otra sašķidrinātai naftas gāzei. Kad abas tvertnes ir pilnas, automobiļa kopējais nobraucamais attālums pārsniedz 1000 km.
Šāda darbība nodrošina neierobežotu braukšanas rādiusu: benzīnu var uzpildīt visās degvielas uzpildes stacijās, un sašķidrināta naftas gāze ir pieejama vidēji ceturtdaļā uzpildes staciju Eiropā un vidēji sestdaļā Francijā.
Turklāt sistēmā iebūvētie drošības līdzekļi (drošības vārsts, pretvārsts un 80 % uzpildes ierobežojums) ļauj “LPG” automobiļiem iebraukt pazemes stāvvietās.
Pārbaudīta un droša tehnoloģija, kas tiek slīpēta jau daudzus gadus
“LPG” integrēšana automobiļos tiek veikta tieši montāžas rūpnīcā. Klientiem tas nozīmē vienkāršu pasūtīšanu bez jebkādas papildu kavēšanās un vienu kontaktpunktu automobiļa garantijai un apkopei “Renault” tīklā, kas ir sagatavots šai tehnoloģijai. Benzīna motors jau projektēšanas posmā ir paredzēts darbināšanai ar sašķidrinātu naftas gāzi. No augstizturīga tērauda izgatavotā papildu “LPG” tvertne atrodas rezerves riteņa līmenī un nesaskaras ar benzīna tvertni. Tehnisko sistēmu papildina pretvārsts, 80 % uzpildes ierobežotājs, plūsmas ierobežotājs, solenoīda vārsts un drošības vārsts.
Ar sašķidrinātu naftas gāzi brauc gandrīz 15 miljoni automobiļu Eiropas Savienībā un 26 miljoni visā pasaulē.
“Renault” piedāvā “LPG” kopš 2010. gada. “Renault” ir pārliecināts par šo tehnoloģiju, tāpēc piešķir tai trīs gadu vai 100 000 km nobraukuma (kas pienāk pirmais) garantiju tāpat kā visiem pārējiem klāsta automobiļiem.
Vienkārša tehnoloģija
Autovadītājiem šīs tehnoloģijas lietošana būs pavisam vienkārša. Pārslēgšanās no benzīna uz sašķidrinātu naftas gāzi un atpakaļ notiek divējādi: jebkurā laikā manuāli pārslēdzot atbilstīgo pārslēgu, kas atrodas salonā (pēc tam izvēlētais režīms saglabājas arī nākamajās iedarbināšanas reizēs), vai automātiski, kad sašķidrinātas naftas gāzes tvertne ir tukša. Speciāla mērierīce uzrauga līmeni sašķidrinātas naftas gāzes tvertnē.
Arī sašķidrinātas naftas gāzes tvertnes (32 l jaunajā “Clio” un 40 l jaunajā “Captur”) uzpilde ir ātra un vienkārša (tikai 2 minūtes).
Vēl viena sākotnējās integrācijas priekšrocība ir tāda, ka saglabājas bagāžnieka līdzšinējā ietilpība virs grīdas (sašķidrinātas naftas gāzes tvertne ir uzstādīta rezerves riteņa vietā).
Cena Latvijā
Jaunā Clio pasūtījumi tiek pieņemti no 2020. gada 2. februāra, un jaunā Captur — no 2020. gada 2. marta.
Cena Latvijā EUR, ieskaitot nodokļus | Jaunais “Clio LPG” | Jaunais “Captur LPG” |
ZEN | 14 075 € | 15 940 € |
INTENS | Nav pieejams | 18 120€ |
Patēriņš un izplūde WLTP | Jaunais “Clio LPG” | Jaunais “Captur LPG” |
CO2 (g/km) | 122/110 | 136/122 |
Kombinētajā ciklā (l/100 km, benzīns / sašķidrināta naftas gāze) | 5,4/7,7 | 6/7,5 |
Malus | 0 € | 0 € |
“Renault France” ražojumu tirgvedības direktore Rafaela Žarī sacīja:
Saskāries ar uzdevumu pāriet uz citu enerģijas veidu izmantošanu, zīmols “Renault” sniedz vienkāršu un ekonomisku “LPG” piedāvājumu ar samazinātu degvielas patēriņu un ogļskābās gāzes izplūdi. Šis risinājums papildina zīmola elektromobiļu, hibrīdautomobiļu un no elektrotīkla uzlādējamu hibrīdautomobiļu plašo klāstu. Šī pieeja dod ieguldījumu “Groupe Renault” centienos līdz 2022. gadam visā pasaulē samazināt savu oglekļa pēdu par 25 % salīdzinājumā ar 2010. gadu.
Vairāk par “LPG” (sašķidrinātu naftas gāzi)
Kas ir “LPG”
“LPG” ir propāna un butāna maisījums (kam Eiropā ir standarts EN589). Tā sadegšana izdala mazāk tvana gāzes, ogļūdeņražu un slāpekļa oksīdu nekā benzīna motors. Turklāt sašķidrinātai naftas gāzei ir svarīga priekšrocība: aptuveni par 10 % mazāka ogļskābās gāzes izdalīšanās nekā līdzvērtīgam benzīna motoram.
Kā darbojas “LPG”
Eiropā un lielākajā daļā pasaules “LPG” iesmidzināšanas sistēma ir papildsistēma pastāvošajam benzīna motoram. Lai to izmantotu, ir vajadzīga īpaša tvertne, kas spēj izturēt uzglabāšanas šķidrā veidā radīto spiedienu, un nelieli motora degvielas padeves sistēmas pārveidojumi.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.