Preses relīze
Saule un vējš ir ļoti svarīgs un neizsmeļams atjaunojamās enerģijas avots, taču ar vēja turbīnām vai fotoelektriskajiem paneļiem saražotās elektroenerģijas daudzums ir mainīgs un atkarīgs no vairākiem faktoriem, tostarp laika apstākļiem. Tas nozīmē, ka lielākais pieprasījums pēc enerģijas ne vienmēr sakrīt ar lielāko piedāvājumu.
Šīs problēmas risinājums, protams, ir elektrības uzkrāšana. Tam var izmantot elektrisko automobiļu akumulatorus. Pašlaik Renault, kas ir pionieris un līderis Eiropas elektromobiļu tirgū, izstrādā stacionāras enerģijas uzkrāšanas sistēmas, dodot otro elpu šī zīmola elektromobiļu akumulatoriem.
Elektriskās ekosistēmas
Apstākļi Portugāles salā Porto Santu veicina saules un vēja enerģijas ražošanu. 2018. gadā vietējās varas iestādes un elektroenerģijas uzņēmums EEM (Empresa de Electricidade da Madeira) uzsāka sadarbību ar Renault grupu, lai salā izveidotu viedo elektrisko ekosistēmu programmas “Smart Fossil Free Island” ietvaros. Sistēma balstās uz elektromobiļiem, viedo uzlādi, atgriezenisko uzlādi un enerģijas uzkrāšanu.
Saules un vēja ģeneratoru ražotās enerģijas uzkrāšanai izmanto Renault elektromobiļu reģenerētos akumulatorus. Turklāt tiem ir svarīga loma vietējā elektrotīklā – tie regulē un stabilizē tīkla spriegumu un uzkrāj enerģiju, ko ražo vietējās saules un vēja elektrostacijas.
Pēc līdzīgiem principiem darbojas “FlexMob'ile” programma Francijas salā Belila. Šīs programmas ietvaros Renault ir uzstādījis uz salas savus akumulatorus. Programmas mērķis ir veicināt enerģijas pārveidi. Renault elektromobiļu akumulatorus var izmantot, lai uzkrātu lieku elektroenerģiju, ko dienas laikā ir saražojuši fotoelektriskie paneļi, kuri atrodas uz ēku jumtiem. Pēc tam uzkrātā enerģija tiek izmantota elektrisko automašīnu darbināšanai vai brīvdienu māju apsildīšanai.
Lielākā šāda sistēma Eiropā
Šogad Renault grupa plāno pabeigt “Advanced Battery Storage” projektu. Tā ietvaros tiks izveidota lielākā stacionārā enerģijas uzkrāšanas sistēma, kāda jebkad ir radīta Eiropā, izmantojot elektrisko automašīnu vilces akumulatorus.
Sistēma spēs uzkrāt vismaz 60 MWh, un tās jauda būs 70 MW. Tā tiks izvietota daudzviet Francijā un Vācijā un spēs uzglabāt enerģiju, kas atbilst vairāk nekā 5000 mājsaimniecību gada patēriņam. Tādējādi tā palīdzēs uzturēt pareizu sprieguma frekvenci tīklā. “Advanced Battery Storage” ir daļa no Renault grupas īstenotās stratēģijas, kuras mērķis ir attīstīt viedo elektrisko ekosistēmu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.