Preses relīze
Starp svarīgākajiem jaunumiem, kas uzlabo jaunā Clio sniegumu, ir atrodami divi Renault klāstā līdz šim nebijuši risinājumi – 360° kamera un aktīvā avārijas bremzēšanas palīgsistēma ar iespēju atpazīt velosipēdistus un gājējus. Tomēr lielākā priekšrocība ir sistēma EASY PILOT – braukšanas asistents pilsētas satiksmē un lielceļos. Šī uzlabotā braukšanas palīgsistēma ir pirmais solis ceļā uz bezpilota automašīnu. Veicinot politiku, kas nodrošina bezpilota braukšanu, jaunais Renault Clio kā pirmais no 15 modeļiem tika aprīkots ar šo tehnoloģiju, kuru Renault grupa laidīs tirgū līdz tiks pabeigta stratēģiskā programma “Drive The Future”.
5 ZVAIGŽŅU AUTO
Euro NCAP drošības testos jaunais Clio saņēma piecu zvaigžņu novērtējumu un lielāko punktu skaitu savā segmentā, kas jauno Clio padara par drošāko automašīnu savā segmentā. Augsto vērtējumu Clio saņēma, pateicoties pilnam braukšanas palīgsistēmu klāstam, kas standartaprīkojumā ir pieejams jau no pirmās versijas. Tas ir divdesmit otrais Renault grupas modelis ar maksimālo novērtējumu šajos testos. Jaunais Clio ir izveidots uz CMF-B alianses jaunākās, modulārās platformas, tam ir optimāla virsbūves konstrukcija, uzlabota sēdekļa konstrukcija un pārveidoti drošības jostu stiprinājumi ar spriegotājiem un spriegojuma ierobežotājiem, kas optimāli notur katra pasažiera ķermeni neatkarīgi no ķermeņa augstuma un formas. Jaunais Clio ir universāls pilsētas auto, kas katrā versijā piedāvā modernu drošības sistēmu komplektu. Tas apstiprina Renault plašo kompetenci pasažieru, kā arī citu satiksmes dalībnieku drošības jomā.
VADĪŠANA
EASY PILOT – sastrēgumu un lielceļu braukšanas palīgsistēma būtībā ir sistēma, kas apvieno aktīvu ātruma regulatoru (ar Stop&Go funkciju) un braukšanas joslas noturēšanas sistēmas kombināciju. Šo sistēmu, kura ir aktīva ātruma diapazonā no 0 līdz 160 km/h, var izmantot automašīnās ar automātiskām EDC pārnesumkārbām. Tā regulē ātrumu un uztur drošu distanci no priekšā braucošās automašīnas, vienlaikus nodrošinot, ka automašīna brauc pa braucamās joslas asi. Sistēma ir īpaši noderīga intensīvas satiksmes apstākļos. Tā ļauj jaunajam Clio automātiski apstāties un sākt darbību 3 sekunžu laikā bez autovadītāja iesaistes.
Sistēma darbojas, pateicoties priekšējai kamerai un priekšējam radaram, uz ceļiem ar skaidri redzamiem horizontālajām ceļa zīmēm (nepārtrauktām un pārtrauktām līnijām), kā arī ar automašīnām, kura atrodas kameras redzamības laukā. Ja horizontālā marķējuma nav, tiek aktivizēts tikai aktīvais ātruma regulators. Ja priekšā nav automašīnas, EASY PILOT paliek aktīvs (virs 60 km/h ātruma), tāpat kā ātruma regulators.
EASY PILOT – sastrēgumu un lielceļu palīgsistēma ir 2. līmeņa bezpilota braukšanas sistēma. Tā ievērojami palielina automašīnas vadīšanas komfortu. Tomēr joprojām ir nepieciešams turēt rokas uz stūres un novērot situāciju uz ceļa. Sistēma nosūta brīdinājuma signālu, ja tā vairāk nekā 13 sekunžu laikā nav konstatējusi, ka rokas atrodas uz stūres. Pēc diviem secīgiem brīdinājuma signāliem sistēma automātiski izslēdzas 48 sekunžu laikā.
EASY PILOT – sastrēgumu un autoceļu palīgsistēma ir pieejama jaunajā Clio versijā ar TCe 130 EDC FAP motoru (modelis pieejams no 17 080.75 EUR INTENS versijā).
AKTĪVAIS ĀTRUMA REGULATORS (ar STOP&GO funkciju)
Aktīvais ātruma regulators (ACC) ir pieejams Clio saimes versijās ar EDC automātiskajām pārnesumkārbām. Tas darbojas ātruma diapazonā no 0 līdz 170 km/h un ļauj automātiski saglabāt minimālu drošo distanci no priekšā braucošās automašīnas. Šo attālumu jeb laiku, kas šķir abas automašīnas, var palielināt vai samazināt diapazonā no 2,4 līdz 1,2 sekundes pēc vadītāja ieskatiem. Ja priekšā nav automašīnas, sistēma darbojas kā standarta ātruma regulators, kas uztur vadītāja uzdotu ātrumu (arī braucot lejup).
Jaunā Clio aktīvais ātruma regulators ar Stop&Go funkciju ir pieejams kopā ar dzinēju TCe 130 EDC FAP. Sastrēgumos vai tad, kad ir nepieciešams pilnībā apturēt automašīnu, sistēma var droši apstādināt transportlīdzekli un pēc tam 3 sekunžu laikā to iedarbināt, kad priekšā esošas automašīnas atsāks braukšanu. Pēc vairāk nekā 3 sekundēm stāvēšanas automašīnai ir nepieciešama vadītāja iesaiste, lai automašīna atkal uzsāktu braukšanu. Pēc 30 sekunžu dīkstāves sistēma automātiski izslēdzas.
ĀTRUMA REGULATORS UN IEROBEŽOTĀJS
Ātruma ierobežotājs-regulators ir pieejams standartaprīkojumā visās jaunā Clio saimes versijās.
TUVO UN TĀLO GAISMU PĀRSLĒGŠANAS FUNKCIJA
Sistēma izmanto priekšējo kameru un automātiski pārslēdz tālās gaismas uz tuvajām atkarībā no ārējā apgaismojuma un satiksmes intensitātes. Tādējādi tā atvieglo braukšanu naktī pat ļoti sliktā apgaismojumā.
DROŠĪBA
AKTĪVA ĀRKĀRTAS BREMZĒŠANAS PALĪGSISTĒMA AR GĀJĒJU UN VELOSIPĒDISTU NOTEIKŠANU
Aktīvā ārkārtas bremzēšanas palīgsistēma ar gājēju un velosipēdistu noteikšanu Renault klāstā ir pieejama pirmo reizi. Tas ievērojami paaugstina drošību un brīdina vadītāju par bīstamām situācijām, automātiski samazinot mašīnas ātrumu vadītāja bezdarbības gadījumā. Sistēma ir uzstādīta jaunā Clio standartaprīkojumā un darbojas gan dienas, gan nakts laikā.
AKLĀS ZONAS KONTROLES SISTĒMA
Aklās zonas kontroles sistēma ir pieejama daudziem Renault modeļiem, taču Clio uzstādītā šīs sistēmas versija ir uzlabota un efektīvāka. Izmantojot radarus individuālu sensoru vietā, tā var labāk novērtēt attālumus un to automašīnu ātrumu, kas atrodas ārpus vadītāja redzes lauka.
PĀRMĒRĪGA ĀTRUMA BRĪDINĀJUMA SISTĒMA AR CEĻA ZĪMJU ATPAZĪŠANAS FUNKCIJU
Sistēma izmanto priekšējo kameru, lai automātiski brīdinātu vadītāju par ātruma ierobežojumiem noteiktā ceļa posmā un ierosina izvēlēties atbilstošu ātrumu. Jaunajās Clio versijās, kas aprīkotas ar navigāciju, tā apvieno datus no ceļa zīmēm ar GPS sistēmas datiem, kas garantē precīzāku informāciju.
BRAUKŠANAS JOSLA KONTROLES UN BRAUKŠANAS JOSLAS UZTURĒŠANAS PALĪGSISTĒMA
Sistēma darbojas ārpuspilsētas maršrutos, kad ātrums ir lielāks par 60 km/h. Tā informē vadītāju un koriģē braukšanas ceļu, ja automašīna sāk šķērsot joslu līniju, iepriekš neizmantojot pagrieziena rādītājus. Šī tehnoloģija, ko izmanto augstāko segmentu automašīnās, jaunajā Clio ir pieejama standartaprīkojumā. Tā samazina negadījumu risku, īpaši uz gariem lielceļu posmiem, kur nobraukšana no braukšanas joslas ir viens no biežākajiem negadījumu cēloņiem.
AUTOMAŠĪNAS NOVIETOŠANA
EASY PARK ASSIST PALĪGSISTĒMA UN 360° KAMERA
Jaunais Renault Clio ir aprīkots ar Easy Park Assist palīgsistēmu, kas atvieglo automašīnas novietošanu visos parkošanās scenārijos – paralēla stāvvieta, auto novietošana leņķī un iezīmētās stāvvietās. Clio ir arī pirmais Renault transportlīdzeklis, kas aprīkots ar 360° kameru, kura vadītājam nodrošina reāllaika skatu no augšas, lai atklātu šķēršļus ap transportlīdzekli. Tas ir ideāls rīks, kurš ir noderīgs ne vien parkošanās laikā, bet arī braucot caur šaurām vietām.
360° KAMERA
Jaunais Clio bija pirmais Renault modelis, kas aprīkots ar 360° kameru, kura ir jau zināma no citiem Alianses modeļiem. Sistēma sastāv no četrām kamerām, kas nodrošina skatu no augšas, apvienojot vienā attēlā visus šķēršļus ap automašīnu. Tas ir ideāls risinājums, parkojoties vai braucot caur šaurām caurbrauktuvēm. 360° kameru ir ļoti viegli lietot – tā ieslēdzas automātiski, kad tiek ieslēgts atpakaļgaitas pārnesums, un to var pārvaldīt, izmantojot pogas, kuras atrodas zem multivides ekrāna. Sistēma uz ekrāna parāda divus attēlus: automašīnas priekšējo vai aizmugurējo skatu atkarībā no izvēlētā pārnesuma. Tāpat tā ļauj izvēlēties starp 360° skatu vai palielinājumu pasažiera puses kamerā.
PRIEKŠĒJIE, AIZMUGURĒJIE UN SĀNU AUTO NOVIETOŠANAS ATBALSTA SENSORI
Automašīnas novietošanas manevru veikšanu atvieglo 12 sensori, kuri informē vadītāju par visiem šķēršļiem, kas atrodas apkārt automašīnai.
ATPAKAĻGAITAS KAMERA
Jaunajā Clio uzstādītā atpakaļgaitas kamera, kas ir pazīstama no šī modeļa iepriekšējās paaudzes, atvieglo manevrus un izbraukšanu atpakaļgaitā no stāvvietām.
EASY PARK ASSIST PALĪGSISTĒMA
Easy Park Assist sistēma, kas atbalsta paralēlu, perpendikulāru un auto novietošanu slīpumā, tika uzlabota, lai atvieglotu visus manevrus - gan parkošanos, gan izbraukšanu no stāvvietām. Parkošanās manevru laikā sensori kontrolē stūres sistēmu, bet vadītājs kontrolē tikai gāzes un bremžu pedāļus, kā arī pārnesumkārbu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.