Preses relīze
“Redzam, ka mainās gan cilvēku paradumi, gan atvērtība pakalpojumiem, kas ļauj ieekonomēt laika un naudas resursus, un efektīvāk plānot savu ikdienu. Tajā pašā laikā arvien vairāk tiek aktualizēti jautājumi par vides un gaisa piesārņojuma mazināšanu, efektīvākiem un zaļākiem transporta un mobilitātes risinājumiem pilsētās. Tas dod iespēju attīstīties gan koplietošanas, gan elektrisko auto pakalpojumiem,” stāsta Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks. “Ceram, ka ar šo jauno pakalpojumu spēsim mainīt cilvēku paradumus un lauzt mītus par stereotipiem, kas saistīti gan ar koplietošanu, gan elektromobiļiem.”
Šobrīd Fiqsy piedāvā 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā, kā arī līdz 70 elektrisko skrejriteņu nomu Jelgavā. Tāpat nomai pieejami 15 koplietošanas kravas autobusi (VW Crafter) un 100 “Renault ZOE” koplietošanas elektro automašīnas. Gada laikā Fiqsy aplikāciju lejupielādējuši vairāk nekā 75 000 lietotāju.
Finansējums uzņēmumam Fiqsy piešķirts ALTUM energoefektivitātes programmas ietvaros, kas tiek finansēta no ALTUM “zaļo” obligāciju emisijas ieņēmumiem 20 miljonu eiro apmērā. Līdz šim ALTUM izsniedzis aizņēmumus energoefektīviem projektiem tādās nozarēs kā centrālā siltumapgāde (28%), kokapstrāde (15%), dārzeņu audzēšana (10%), ilgtspējīgs transports (10%), LED apgaismojums (8%), metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražošana (8%), elektroenerģijas ražošana (8%) un citi (13%). Starp aizdevuma saņēmējiem ir gan mikro (34%), gan mazi (41%) un vidēji (21%), gan arī lieli uzņēmumi (2%).
Reinis Bērziņš, ALTUM valdes priekšsēdētājs: “ALTUM sadarbība ar Fiqsy ir lielisks piemērs tam, kā ALTUM kā attīstības finanšu institūcija var veicināt ilgtspējīgu, videi draudzīgu uzņēmējdarbības projektu īstenošanu. Redzam, ka arvien pieaug interese no uzņēmējiem, kas vēlas ieviest risinājumus energoefektivitātes un atjaunojamo energoresursu izmantošanas jomā, un esam gandarīti, ka varam uzņēmējiem šādu finansējumu piedāvāt. Potenciāls šādu projektu īstenošanai Latvijā ir ļoti liels. Emitējot “zaļās” obligācijas, kapitāla tirgū esam piesaistījuši finansējumu videi draudzīgu biznesa projektu īstenošanai, tāpat zaļo projektu finansēšanai esam piesaistījuši resursus no Eiropas Investīciju bankas. Mūsu klientu īstenotie projekti pierāda, ka ieguldījumi atpelnās ar uzviju.”
Par jauno Fiqsy pakalpojumu - elektroautomobili “Renault ZOE”
“Renault ZOE” ir pārdotākais pilsētas elektriskais automobilis Eiropā. Šī gada jūnijā “Renault ZOE” piedzīvoja rekordlielu pasūtījumu un reģistrāciju skaitu Eiropā – 11 158 pasūtījumi. “Renault ZOE” modelis īpaši piemērots dinamiskiem pilsētas braucieniem, turklāt šī elektroauto nobraukums ar vienu uzlādi var sasniegt pat 395 km*. Plānots, ka nākotnē Fiqsy pieejamo elektroautomobiļu skaits varētu sasniegt vairākus simtus.
“Ņemot vērā pašreizējo COVID – 19 krīzi un nopietnās vides problēmas, mēs esam pārliecinājušies par to, cik svarīgi ir piedāvāt papildu mobilitātes risinājumus. Īpašu vērību pievēršam elektrotransportam ar pašapkalpošanās opciju, kas vienlaikus būtu pieejami un ilgtspējīgi. Esam gandarīti, ka paralēli mūsu elektromobilitātes projektiem Parīzē un Madridē varam īstenot projektu arī Rīgā. Esam pārliecināti, ka “Renault ZOE” veicinās elektroauto popularitāti Latvijā un Baltijā,” norāda “Renault” Baltijas reģiona vadītājs Marcins Kurkievičs (Marcin Kurkiewicz).
“Man ir liels gandarījums, ka Latvija seko pasaules un Eiropas valstu piemēram elektromobilitātes jomā, un “Renault ZOE” ir, manuprāt, atbilstošākais pilsētas elektroautomobilis, kas papildinās Rīgas ielas. “Renault ZOE” – moderns, tehnoloģisks un stilīgs auto, kas nevienu neatstās vienaldzīgu, tā tehniskie un veikstpējas parametri ir vairāk nekā pārliecinoši. Tagad būs lieliska iespēja par to pārliecināties ikvienam interesentam, izmantojot “Fiqsy” automobiļu koplietošanas pakalpojumu,” stāsta “Mūsa Motors Rīga” direktors Zigurds Liepa.
“Esam gandarīti, ka līdz ar jauno auto koplietošanas nomu Latvijas iedzīvotāju vidū varēsim popularizēt gan jauno un stilīgo “Renault ZOE” elektroauto, gan arī priekšrocības, ko sniedz pārvietošanās ar apkārtējai videi draudzīgu transportlīdzekli. Jāatzīst, ka šis ir lielākais elektromobiļu projekts ne vien Latvijā, bet arī mums – “NORDE” – kā “Renault” pārstāvim. Esam ārkārtīgi priecīgi piedalīties šajā projektā, jo esam vadošais uzņēmums elektroauto tirdzniecībā Latvijā, tādēļ mums ir ievērojama pieredze ieviest un attīstīt pārvietošanos ar videi draudzīgiem transportlīdzekļiem,” stāsta “NORDE” valdes loceklis Dainis Bremze.
Fiqsy elektroautomobiļu parks tapis ar “Altum” zaļās finansējuma programmas atbalstu, līdz ar ko kopējais elektroauto skaits Latvijā pieaugs par vairā nekā 10%.
*Diapazons saskaņā ar WLTP (Vispasaules harmonizēto vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra), standartizēts cikls: braukšana 57% pilsētā, 25% braukšana piepilsētā, 18% braukšana pa šoseju.
Par “Fiqsy”
Tas ir Latvijas jaunuzņēmums, kuru izveidojuši un vada biznesā pieredzējuši cilvēki - bijušais baņķieris Māris Avotiņš un viņa domubiedri. Rūpīgi izpētot pasaules pieredzi elektrisko skrejriteņu nomas biznesā, rīdziniekiem tiks piedāvāti labākie risinājumi gudrai mobilitātei. Daudzas pasaules pilsētas jau lieto elektrisko skrejriteņu koplietošanas servisus, tagad kārta arī Rīgai.
Par “Renault”
“Renault” ir starptautisks uzņēmums, kurš ražo automašīnas jau kopš 1898. gada. Pašlaik uzņēmums ir starptautiska vairāku zīmolu grupa ar 40 rūpnīcām, 12 700 tirdzniecības vietām un vairāk nekā 180 tūkstošiem darbinieku. 2019. gadā uzņēmums ir pārdevis gandrīz 3,8 miljonus automobiļu 134 valstīs. Lai risinātu galvenos nākotnes tehnoloģiskos uzdevumus, turpinot īstenot rentablas izaugsmes stratēģiju, “Renault” koncentrējas uz starptautisku paplašināšanos.
Par "Norde"
SIA "Norde" dibināta 1995.gadā un ir viens no vadošajiem Latvijas auto tirdzniecības uzņēmumiem, oficiālais Nissan, Renault un Dacia pārstāvis. Jau 25 gadus "Norde" īsteno rūpīgi pārdomātu darbības stratēģiju, kas nodrošina klientu lojalitāti un biznesa panākumus uzņēmuma pārstāvētajiem zīmoliem. "Norde" nodrošina pilnu pakalpojumu spektru: gan mašīnu tirdzniecību, gan servisa pakalpojumus - apkopi, garantiju, rezerves daļas, aksesuārus, kvalitatīvu virsbūvju remontu. "Norde" piedāvā arī auto nomu, kā arī lietotu automašīnu iegādi un pasūtīšanu. "Norde apdrošināšana" sadarbojas ar visām Latvijas apdrošināšanas kompānijām, tādēļ var piedāvāt klientiem izdevīgākos OCTA, KASKO, u.c. apdrošināšanas nosacījumus. Kā ģimenes uzņēmums ar pasaules elpu "Norde" izprot gan biznesa īslaicīgās, gan ilgtermiņa vajadzības, vienmēr atrodot efektīvus un klientam draudzīgus risinājumus.
Par “Mūsa Motors Rīga”
SIA Mūsa Motors Rīga dibināta 1993. gada novembrī un šajā pašā gadā arī kļuva par autorizētu Volvo dīleri. Nākamajā -1994. gadā, uzņēmums ieguva tiesības pārstāvēt Renault markas automobiļus, bet 2006. gadā - arī Dacia zīmolu. Mūsa Motors Rīga ir viens no veiksmīgākajiem un stabilākajiem automobiļu tirgotājiem Latvijā, piedāvājot trīs zīmolu jauno automobiļu pārdošanas, garantijas un pēcgarantijas servisa pakalpojumus, virsbūvju remontus, aksesuāru un rezerves daļu, kā arī lietotu auto tirdzniecību.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.