Preses relīze

dalīties

E-TECH tehnoloģijas pirmsākumi

VISS SĀKĀS AR “LEGO” KLUCĪŠIEM Renault grupa ir izmantojusi zināšanas, kas iegūtas elektromobiļu jomā un “Formula 1” pieredzi, lai izstrādātu inovatīvu hibrīda piedziņu – E-TECH. Projekta īstenošana būtu neiespējama bez inženieru, dizaineru un ieviešanas speciālistu komandu entuziasma un iesaistīšanās. Šī piedziņa, kura tiek piedāvāta kā HEV “pilnais hibrīds” Renault Clio un Plug-in PHEV hibrīds jaunajā Captur un jaunajā Mégane, tika izgudrota un izstrādāta diezgan neparastā veidā. Viss sākas ar “LEGO” klucīšu modeli.

VISS SĀKĀS AR “LEGO” KLUCĪŠIEM

Renault grupa ir izmantojusi zināšanas, kas iegūtas elektromobiļu jomā un “Formula 1” pieredzi, lai izstrādātu inovatīvu hibrīda piedziņu – E-TECH. Projekta īstenošana būtu neiespējama bez inženieru, dizaineru un ieviešanas speciālistu komandu entuziasma un iesaistīšanās. Šī piedziņa, kura tiek piedāvāta kā HEV “pilnais hibrīds” Renault Clio un Plug-in PHEV hibrīds jaunajā Captur un jaunajā Mégane, tika izgudrota un izstrādāta diezgan neparastā veidā. Viss sākas ar “LEGO” klucīšu modeli.


DARBĪGS SVĒTKU LAIKS

2010. gada decembrī, pirms Ziemassvētkiem, Renault Inženierijas nodaļas pārnesumkārbu konstrukciju eksperts Nikolā Fremo internetā pasūtīja desmitiem “LEGO” komplektu. Tomēr tie nebija paredzēti kā dāvanas viņa bērniem. Viņš nolēma tos izmantot, lai svētku brīvdienu laikā no daudzkrāsainiem plastmasas elementiem izveidotu maza izmēra inovatīvas pārnesumkārbas prototipu, kas bija paredzēts speciāli hibrīdpiedziņai.


Tajā laikā uzņēmums Renault tikko bija uzsācis elektrisko automašīnu izstrādi, taču grupa bija apņēmusies attīstīt alternatīvu elektropiedziņas tehnoloģiju, kas plašam klientu lokam dotu iespēju iegādāties pilnībā elektrisku modeli. Tika izstrādāti vairāki tehniskie risinājumi, bet, lai tos varētu prezentēt uzņēmuma vadībai, bija nepieciešams izstrādāt perfektu hibrīdpiedziņu, kas apmierinātu visas prasības. Piedziņai bija jābūt ne vien ekonomiski pieejamai, bet arī vieglai un piemērotai kā lielām, tā mazām automašīnām. Turklāt tā minimālā kilometrāža elektriskajā režīmā nedrīkstēja būt mazāka par 50 km. Citiem vārdiem sakot, tam bija jābūt efektīvam hibrīdam priekš ikviena.


Nikolā nešaubījās, ka tieši elektrodzinējam ir jāpilda galvenā piedziņas bloka funkcija, ko darbinātu vilces akumulators, kurš būs atbildīgs par automašīnas palaišanu. Vēlāk tiktu iedarbināts iekšdedzes dzinējs, lai nodrošinātu papildu atbalstu un riteņu piedziņu garākos maršrutos. Kā piedziņa tiktu pārnesta starp šiem diviem elementiem? Viņš zināja, ka viņam ir jāizstrādā kaut kas vienkāršs, kompakts un viegls. Būdams šīs jomas eksperts, Nikolā ir izstrādājis diezgan inovatīvu risinājumu. Viņš nolēma atteikties no sajūga, kā arī pārnesumkārbas sinhronizatora. Tehnoloģija, kas ļautu veikt šādas izmaiņas, jau pastāvēja. Tas ir izciļņu sajūgs, ko bieži izmanto motosportā. Tā ir arī Renault “specialitāte”, ar ko uzņēmums ir slavens kopš laikiem, kad ar dzinēju tieši savienotā pārnesumkārba ar izciļņu sajūgu 1898. gadā tika uzstādīta Renault A tipa automobilī. Tieši ar šo mašīnu Luī Reno pa stāvo rue Lepic ielu uzbrauca Monmartrā, tādējādi uzrakstot zīmola komerciālo piedzīvojumu grāmatas pirmo nodaļu.


Nikolā vēl bija jāizveido pārnesumkārbas makets, kas līdz šim bija tikai viņa prātā.


SAVIENO, URB UN LĪMĒ!

Ziemassvētku brīvdienu uzdevums bija no “LEGO” klucīšiem izveidot ideālas bezsajūga pārnesumkārbas vienkāršotu versiju. Tai bija jābūt ar trim pārnesumiem, lai pārvaldītu trīs savstarpēji savienotu dzinēju darbību. Lai panāktu šādu rezultātu, nepietika vien ar maketu no klucīšiem. Nikolā Fremo pašam bija jāsaliek piedziņas vārpstas un zobrati. Šī procesa laikā viņš līmēja elementus un veica tajos urbumus, lai tie turētos pie šasijas rāmja, nodrošinātu piedziņu utt. Tas bija inženiertehnisks uzdevums, kurš pavēra ceļu turpmākajiem Technocentre un Lardy centros veiktajiem projektiem, kas vēlāk vainagojās ar vairāk nekā 150 E-TECH hibrīdpiedziņas patentiem.


“Sākt darbu pie inovatīva projekta vienmēr ir grūti! Ko darīt, lai pārliecinātu sevi, ka konkrētā ideja sevi pierādīs dzīvē? Uz šo jautājumu nav gatavas atbildes. Katrā darba posmā ir jābūt pārliecinātam, ka projektā izmantotie pieņēmumi nav kļūdaini un ka koncepcija darbosies kā iecerēts. Man bija jāatrod veids, kā izveidot risinājumu maketam, ko biju uzzīmējis uz aploksnes. Man ienāca prātā ideja izveidot šādu shēmu kā nelielu “LEGO” klucīšu modeli, galvenokārt, lai labāk saprastu, kas jādara. Pēc apmēram 20 darba stundām un dažiem skeptiskiem dēla skatieniem man beigu beigās izdevās uzbūvēt maketu,” skaidro piedziņas pārneses un hibrīdpiedziņas eksperts Nikolā Fremo.


JA TO VAR UZBŪVĒT NO “LEGO” KLUCĪŠIEM...

Nikolā Fremo uzbūvēja ar mazu dzinēju darbināmu modeli no “LEGO” klucīšiem un varēja veikt dažādus visu savstarpēji savienoto bloku testus. Turklāt viņam prātā ienāca ideja, ko viņš nebija iedomājies sākotnējās teorētiskās analīzes posmā. Tas viņu tikai vairāk pārliecināja, ka viņš ir uz pareizā ceļa. Lai gūtu lielāku pārliecību, viņš nolēma par savu projektu pakonsultēties pie saviem kolēģiem.


Nikolā Fremo vērsās pie saviem kolēģiem: kontroles speciālista Ahmeda Ketfi-Šerifa, lai apstiprinātu, ka vienkāršs izciļņu sajūgs ļaus pārslēgt režīmus, pārnesumkārbu projektētāja Antuāna Vinjona, lai pārliecinātos, ka jauno sistēmu varēs laist sērijveida ražošanā, un elektrodzinēju speciālistu Sida Ali Randi, lai pārliecinātos, ka viņš spētu pielāgot vienu no dzinējiem šāda veida transmisijai. Pārsteigti par negaidīto lūgumu, eksperti paziņoja, ka viņiem ir nepieciešamas dažas dienas, lai to apdomātu, bet pēc tam viņi apstiprināja, ka tas ir iespējams.


Projekts negaidīti saņēma zaļo gaismu. Pirmais solis bija sazināties ar Renault juridisko nodaļu, lai nezaudētu laiku un aizsargātu novatorisko pārnesumkārbu ar sākotnējo patentu. To izdevās panākt divreiz ātrāk nekā parasti. Nikolā Fremo, Antuānam Vinjonam, Ahmedam Ketfi-Šerifam, Sidam Ali Randi un nelielai kaislīgo Renault inženieru entuziastu komandas dalībniekiem tas bija tikai smagā darba sākums, kura rezultātā tapa automašīna ar hibrīdpiedziņu.


Turpinājums sekos.

Galerija

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes