Preses relīze
Buloņā-Bijankūrā, 2020. gada 15. septembris – Renault grupa ir izstrādājusi XCEED (eXtended Compliance End-to-End Distributed) blokķēdes tehnoloģiju, lai veicinātu visu transportlīdzekļa komponentu atbilstības sertifikāciju, sākot no projektēšanas līdz pat ražošanai.
Šis rīks atbildīs aizvien lielākām pārskatāmības prasībām
Rīks, kas tika izstrādāts un ieviests sadarbībā ar automobiļu tirgus līderiem, nodrošina lielāku atsaucību un efektivitāti arvien stingrāku tiesisko regulējumu laikmetā. 1. septembrī stājās spēkā jauni tirgus uzraudzības likumi, līdz ar ko tika ieviesta pastiprināta kontrole pār tirgū jau esošajām automašīnām. Tādējādi visai ražošanas ķēdei ir jāpielāgo sava struktūra, lai pēc iespējas īsākā laikā spētu atbildēt valsts pārvaldes iestādēm.
XCEED projekts ir balstīts uz blokķēdes tehnoloģiju “Hyperledger Fabric”. Projekts, kurš tapa sadarbībā ar IBM, ļauj izsekot sertifikāciju un apliecināt transportlīdzekļu komponentu un agregātu atbilstību spēkā esošajiem noteikumiem.
Vairāku partneru sadarbības projekts sniedz ieguvumus visai automobiļu nozarei
Blokķēdes tehnoloģija ļauj dažādiem lietotājiem koplietot un izsekot informāciju, kas veicinās konkurētspēju un operatīvo izcilību automobiļu nozarē. Šī tehnoloģija paātrinās informācijas apmaiņas procesu, datu koplietošanu reāllaikā, kā arī palielinās tīkla efektivitāti, jo tas ir izkliedēts, nevis centralizēts.
Pateicoties XCEED, blokķēdes tehnoloģiju var izmantot, lai izveidotu uzticamu tīklu, kurā tiks koplietota informācija par atbilstību starp komponentu un automašīnu ražotājiem. Blokķēdes tehnoloģijas decentralizētais raksturs nozīmē to, ka katrs dalībnieks saglabā kontroli pār datiem un var nodrošināt to konfidencialitāti, neskarot to integritāti un vienlaikus palielinot drošību un konfidencialitāti.
Blokķēdes piedāvātās drošības un konfidencialitātes funkcijas iedrošināja automobiļu nozari apvienot spēkus šajā novatoriskajā iniciatīvā.
XCEED projekts, kas tika uzsākts 2019. gadā, ir automobiļu nozares partneru sadarbības auglis (tostarp Continental, Faurecia, Plastic Omnium, Saint-Gobain un Valeo). Tajā tika izmantots kolektīvās inteliģences princips un tā saucamā agile jeb iteratīvā metodika, kas tika pielāgota daudzu uzņēmumu sadarbības vajadzībām datu apmaiņas un projektu vadības jomā.
Izmēģinājumi Renault rūpnīcā Duē tika veikti, lai pārbaudītu blokķēdes tehnoloģijas vērtību un efektivitāti automobiļu nozarē. To laikā tika arhivēts vairāk nekā miljons dokumentu, kā arī pārbaudīts tehnoloģiju ātrums, sasniedzot 500 darījumus sekundē.
“Mūsu uzsāktais XCEED projekts ir lielisks pierādījums Grupas novatoriskajam potenciālam. Mēs esam pārliecināti, ka blokķēde kļūs par faktoru, kas veicinās automobiļu nozares pārveidi. Blokķēdes tehnoloģija sāk spēlēt nozīmīgu lomu neskaitāmās ekosistēmās dažādos uzņēmumos, nodrošinot saikni starp dažādiem procesiem, datorsistēmām un partneru datu bāzēm. Šāda veida tehnoloģijām ir daudz pielietojumu automobiļu nozarē, kur datu apmaiņa notiek starp dažādiem dalībniekiem ārpus uzņēmuma, piemēram, piegādātājiem, klientiem un neatkarīgiem izplatītājiem,” norāda Renault grupas blokķēdes projekta direktore Odile Pančiatiči.
Vairāk informācijas par blokķēdes tehnoloģiju, kas ir svarīga daļa no automobiļu nozares pārveides nākotnē, ir atrodama šeit.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.