Preses relīze

dalīties

PROJEKTS “TORNADO” – AUTONOMĀS MOBILITĀTES PAKALPOJUMI LAUKU APVIDOS

• “TORNADO” projekta mērķis ir noteikt un pārbaudīt tehnoloģijas un apstākļus, kas ļautu ieviest autonomās mobilitātes pakalpojumu mazapdzīvotās vietās. • Kopš projekta palaišanas pirms 36 mēnešiem, 2017. gada septembrī, tā ietvaros tika izpētīti dažādi pielietojuma veidi, lai nodrošinātu vietējo prasības. • Šo pētījumu projektu vadīja Groupe Renault un Rambouillet Territoires kopā ar 10 rūpnieciskajiem un akadēmiskajiem partneriem.

Autonomā mobilitāte nav paredzēta tikai lielām pilsētām. Eksperimentos par bezpilota transportlīdzekļiem ir jāņem vērā mazāk apdzīvoto apgabalu īpatnības, kur transporta risinājumi ir mazāk pieejami, kā arī tikai lauku rajoniem raksturīgi izaicinājumi.


Noslēgtā “TORNADO” pētniecības projekta mērķis bija noteikt komunikācijas infrastruktūru un tehnoloģijas, kas ļaus ieviest autonomās mobilitātes pakalpojumus lauku un piepilsētas rajonos. Projekts bija balstīts uz diviem pielietojuma pētījumiem un tajā spēkus apvienoja rūpnieciskie un akadēmiskie partneri, pašvaldības pārstāvji, kā arī vietējie iedzīvotāji.


Projekta laikā tika veikti divi eksperimenti ar autonomās un elektriskās mobilitātes pakalpojumiem, tostarp pilna mēroga validācijas testi reālajā vidē:

- Pēc pieprasījuma un koplietošanas automobiļa pakalpojums, izmantojot Renault ZOE, lai nodrošinātu tiešu savienojumu starp Gazeranas dzelzceļa staciju un Belēras – Laforē biznesa parku Rambuljē (dienvidrietumos no Parīzes);

- Maršruta autobusa pakalpojums, kurš apstājās noteiktās pieturvietās Belēras biznesa parkā.


Noteikt tehnoloģijas, kas nepieciešamas bezpilota transporta risinājumu ieviešanai lauku un piepilsētas apvidos

“TORNADO” projekta tehniskā puse bija vērsta uz bezpilota braukšanas risinājumiem, kā arī sakaru infrastruktūras un tehnoloģiju noteikšanu un attīstību ar mērķi:

Palielināt drošību: datortehnika, programmatūra, iegultās un tālvadības risinājumi, savienojums starp transportlīdzekli un infrastruktūru utt.

Nodrošināt risinājumus piepilsētu un lauku apvidu raksturīgajām prasībām: šauras ielas, apļveida krustojumi, šķēršļi, kas traucē redzamību, ceļa marķējumu un citu infrastruktūras elementu trūkums, izmaiņas satiksmes organizācijā, šauri vienas joslas tuneļi utt.


Groupe Renault mērķis bija panākt, lai elektriskais transportlīdzeklis pilnīgi bezpilota režīmā nobrauktu 13 km posmu, ievērojot visas šīs specifiskās iezīmes un atspoguļojot tiešo transporta savienojumu starp Gazeranas dzelzceļa staciju un Belēras biznesa parku Rambuljē.


Lai atrisinātu braukšanas situācijas sarežģītību un dažādību lauku un piepilsētas vidē cita starpā bija nepieciešams:

• Uzlabot bezpilota transportlīdzekļu uztveres iespējas, ļaujot tam reāllaikā sajust apkārtni 360 grādu laukā (objekta tips, izmērs un attālums no transportlīdzekļa).

• Nodrošināt iespēju atrast un kontrolēt bezpilota transportlīdzekli ar 20 cm precizitāti, lai nodrošinātu, ka tas paliek savā maršrutā, uz šauriem ceļiem, neatkarīgi no ceļa konfigurācijas.

• Atrisināt jautājumu par īslaicīgu GPS signāla zudumu vai braukšanu sliktas redzamības apstākļos, piemēram, braucot caur vienas joslas tuneļiem.

• Sasniegt “pieņemamu” ātrumu, kas atbilstu tādam ātrumam, pie kura pasažieri un citi satiksmes dalībnieki ir pieraduši reālajā dzīvē, t.i., 70 km/h, bezpilota režīmā.


Šajā posmā projekta partneriem bija iespēja veikt eksperimentus par savienoto infrastruktūras sastāvdaļu lomu (savienoti luksofori un fiksētas kameras, kas ļauj transportlīdzekļiem “redzēt” objektus ārpus to uztveres lauka).


Lai pabeigtu šo lietošanas testu un izstrādātu pakalpojumu “no durvīm līdz durvīm” Belēras biznesa parkā, maršrutā, kas savieno pieturas šajā teritorijā, tika pārbaudīts arī bezpilota elektriskais autobuss, kas var pārvadāt līdz 10 personām.


Lai droši pārvadātu pasažierus no viena biznesa parka gala līdz otram, maršruta autobuss izmantoja partneru nodrošinātās jaunās sistēmas, kas ļauj uzlabot uztveri, izmantot infrastruktūras iespējas uztveres paplašināšanai un sniedz drošības perimetra automatizāciju.


Renault ZOE automašīnas un maršruta autobuss darbojās, pamatojoties uz to pašu mobilo lietotni, un tika sinhronizēti, lai testu laikā nodrošinātu nepārtrauktu un netraucētu pakalpojumu.


Tuvu iedzīvotājiem

“TORNADO” projekta otrajā posmā bija paredzēts izprast cilvēku mobilitātes paradumus šajā apkārtnē un viņu priekšstatus par bezpilota transportlīdzekļiem. Mērķis bija novērtēt iedzīvotāju ieinteresētību (viņu gaidas un šaubas) par nākotnes bezpilota transporta pakalpojumu spēju nodrošināt mērķtiecīgas, drošas, koplietojamas un videi draudzīgas mobilitātes iespējas, lai papildinātu jau esošās.


Dažādos projekta posmos bija iesaistīti apmēram 100 cilvēki no Rambouillet Territoires reģiona MobiLab kopienas.


Šis sesijas, kuras testēja bezpilota Renault ZOE automašīnas, kā arī ar tām saistītās kopīgās jaunrades darbnīcas pētīja autonomo transportlīdzekļu piesaisti, pārraudzīja izmaiņas attieksmē pret šīm jaunajām tehnoloģijām un precizēja projektu, modernizējot un/vai pielāgojot tehniskos komponentus, ņemot vērā ļoti aktīvi iesaistītās lietotāju kopienas gaidas.


Piemēram, Renault ZOE automašīnas tagad var bezpilota režīmā braukt ar ātrumu 70 km/h (salīdzinājumā ar 50 km/h 2019. gadā), jo lietotāji vēlējās, lai pakalpojums pēc iespējas vairāk atbilstu reālai dzīvei, tāpēc labprāt izmantoja bezpilota transportlīdzekli, kas var pārvietoties ar šim konkrētajam maršrutam noteikto maksimālo ātrumu.


Atrisināt kopienu prasības

Elektriskā, autonomā un koplietojamā mobilitāte sniedz iespēju tām kopienām, kas vēlas nodrošināt mobilitāti pēc iespējas lielākai lietotāju grupai, jo īpaši mazapdzīvotās vietās. Turklāt tā atrisina nepieciešamību pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem, izmantojot drošus un videi draudzīgus transportlīdzekļus.


Rambouillet Territoires reģions, kurā mobilitātes jautājumi ir ne tikai tās iedzīvotāju cerības, bet arī izaicinājums apgabala pievilcībai, aktīvi iesaistījās projektā ar citu aglomerācijas un departamenta vietējo pašvaldību vietējo atbalstu.


Papildus normatīvo problēmu, ceļu tīkla attīstības un “TORNADO” eksperimentu materiālā nodrošinājuma ieviešanas atrisināšanai, Rambouillet Territoires bija svarīgi iekļaut lietotājus sarunās, lai kopā veidotu šo nākotnes pakalpojumu.


Valsts un privātā sektora kopdarbs

“TORNADO” projektu vada Vienotais starpministriju fonds (Fonds Unique Interministériel) reģioniem, un to finansē Bpifrance un Ildefransas, Overņas-Ronas-Alpu un Oksitānijas vietējās pašvaldības.

Projekta plašais partneru loks aptvēra papildu dalībniekus, kuri apvienoja savas zināšanas, prasmes un inovatīvās iespējas, lai palīdzētu reģionam.


“TORNADO” projekta partneri:

-Vadītājs: Groupe Renault

-Līdzvadītājs: Rambouillet Territoires

-Rūpnieciskais partneris: Lacroix City, Avairx, Exoskills, 4D-Virtualiz un EasyMile

-Akadēmiskais partneris: Gustava Eifeļa universitāte, Kompjeņas Tehniskā universitāte/Heudiasyc laboratorija, Paskāla institūts, INRIA (Nacionālais digitālo zinātņu un tehnoloģijas izpētes institūts) un UPPA (Pau un Pays de l'Adour universitāte)

-Sertifikācijas organizācijas: Mov’eo, ViaMéca un Aerospace Valley.

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes